Veelgestelde vragen
Zoek je vraag via onderstaande balk of zoek op basis van de onderwerpen.
Ja, dat kan. Dit biedt de mogelijkheid om de aanwezigheid van medewerkers automatisch in het systeem van de BHV app te integreren en alarmeringen hierop aan te passen.
Als je werkt met aanwezigheidsregels voor bepaalde locaties of dagdelen dan zal het systeem proactief op basis van deze gegevens mogelijke tekorten identificeren en melden.
Het systeem registreert op anonieme wijze de aan- en afwezigheid van hulpverleners. Deze worden weergegeven in aanwezigheidsstatistieken en geven inzicht in eventuele over- of onderbezetting.
Het systeem bestaat uit de BHV app en de webapplicatie. De webapplicatie geeft toegang tot alle beheertools. Je kan vanuit deze omgeving alarm scenario’s aanmaken en profiel, rollen en locaties beheren. Ook krijg je inzicht in de veiligheid van jouw BHV organisaties met behulp van rapportages en statistieken.
Ja. Tijdens de proefperiode van 30 dagen kan je alle functionaliteiten van de BHV app gratis uitproberen.
Ja, de app werkt ook in het buitenland en kan wereldwijd gebruikt worden. Daarnaast is de app beschikbaar in het Engels.
De kosten bestaan uit een jaarlijkse systeem licentie en een maandelijkse gebruikerslicentie.
Wij vinden dat je niet hoeft te betalen voor functionaliteiten die je niet gebruikt. Elke klant heeft specifieke wensen en/of behoeftes. Daarom werken wij niet met standaard prijzen. Bereken nu jouw prijs.
Per alarm scenario is het mogelijk om ook specifieke personen te alarmeren. Denk aan crisismanagers of CMT leden. Ook wanneer zij niet op locatie zijn. Zo kunnen zij de alarmering live volgen en meeluisteren via de portofoon functie.
Elke noodsituatie is anders, de opvolging dus ook. Soms heb je maar één BHV’er nodig en bij ernstigere situaties weer meerdere BHV’ers. Er kunnen ook gevallen zijn waarbij je BHV’ers nodig hebt met specifieke kennis (EHBO). Zo zijn er nog veel meer punten waarmee rekening kan worden gehouden. Om die reden kan je per calamiteit instellen welke en hoeveel BHV’ers je wilt alarmeren, met welke instructies, op welke manier en meer.
Daarnaast biedt de app ‘Opschalend Alarmeren’: eerst wordt een kleine selectie van de BHV’ers gealarmeerd. Als er genoeg reageren op de alarmmelding, hoeft de rest niet te komen en worden zij ook niet gealarmeerd. Mochten BHV’ers niet snel genoeg reageren, dan kan je ook automatisch opschalen. Zo weet je zeker dat de juiste hulp jouw kant op komt.
De draadloze alarmknoppen kunnen locatiegebonden en persoonsgebonden zijn. Deze worden gekoppeld aan een alarm scenario en kunnen daar worden ingezet waar reactiesnelheid van groot belang is en een smartphone niet voldoet. Denk aan agressie incidenten. Koppeling met de brandmeldcentrale is hier ook mogelijk.
Je kan alarm slaan vanaf de app, maar ook vanaf de webapplicatie, webapp gebaseerde alarmcentrale en/of alarmknoppen. De melding kan worden verstuurd naar de app, telefonie of e-mail.
Afhankelijk van de prioriteit van de alarmering wordt stilstand doorbroken. De prioriteit van de alarmmelding wordt gepaald op basis van het gekozen alarm scenario (brand, ontruiming, ongeval, test e.d.). De stilstand wordt zowel op iOS als op Android doorbroken. Tevens kan je zelf bepalen welk geluid bij de alarmering wordt afgespeeld (en of gebruikers een eigen geluid mogen kiezen).
De BHV app biedt verschillende mogelijkheden om snel en eenvoudig te communiceren. De ingebouwde portofoon functie wordt het meest gebruikt. Deze functie biedt de mogelijkheid om handsfree te communiceren, wat goed van pas kan komen als je niet in de gelegenheid bent om de telefoon beet te houden. Bijvoorbeeld tijdens het verlenen van eerste hulp.
Ja, wij bieden veel integratiemogelijkheden. Ben je op zoek naar een specifieke koppeling? Neem contact met ons op voor meer informatie.
De gemiddelde tijd voor de uitrol is tussen de twee en maximaal vier weken, afhankelijk van de grootte van de organisatie en gewenste functionaliteiten.
Ons team begeleidt de gehele inbedrijfstelling van de BHV app in jouw organisatie. Van de import van gegevens tot aan het geven van trainingen en instructies. Wij nemen het uit handen.
Ja, wij bieden veel integratiemogelijkheden. Ben je op zoek naar een specifieke koppeling? Neem contact met ons op voor meer informatie.
De gemiddelde tijd voor de uitrol is tussen de twee en maximaal vier weken, afhankelijk van de grootte van de organisatie en gewenste functionaliteiten.
Ons team begeleidt de gehele inbedrijfstelling van de BHV app in jouw organisatie. Van de import van gegevens tot aan het geven van trainingen en instructies. Wij nemen het uit handen.
Ja. Door middel van een ESPA 444 (een communicatie interface die boodschappen van de NF3000 brandmeldcentrale doorzet naar draadloze ontvangers) koppeling bieden we de mogelijkheid om de BMC te koppelen aan de applicatie. Dit zorgt voor automatische meldingen op de BHV app.
In principe werkt de app op WiFi of mobiel netwerk (4G, 5G). Mocht er geen internet beschikbaar zijn, dan kan men ook worden gealarmeerd via telefoon of e-mail.
De aanwezigheid van BHV’ers wordt automatisch gedetecteerd op basis van GPS. Zodra een gebruiker binnen een bepaalde straal van de locatie komt, registreert de app deze persoon als aanwezig. Zodra hij deze locatie verlaat, zal de app deze persoon als afwezig registreren.
Ook binnen de muren van een gebouw kan de locatie van een BHV’er worden geregistreerd. Omdat gebouwen vaak meerdere verdiepingen hebben, is GPS hier minder geschikt. Voor exacte locatiebepaling binnen een gebouw maken we gebruik van andere systemen, zoals WiFi punten of beacon detectie voor indoor lokalisatie.
De BHV app is zo gebruiksvriendelijk mogelijk ingesteld zodat elke gebruiker na de eerste training direct zelfstandig aan de slag kan. Mochten er toch nog vragen zijn dan staat ons support team elke werkdag voor u klaar. Onze support afdeling is bereikbaar per de telefoon, de in-app chat en e-mail. Elke gebruiker kan hier gebruik van maken. Neem contact op met support.
Bij StandBy Solutions staan we nooit stil. Ons team is continu bezig met doorontwikkeling om de BHV app te blijven verbeteren. Je kan dan ook regelmatig nieuwe updates van ons verwachten met zichtbare en onzichtbare verbeteringen. Uiteraard zorgen wij ervoor dat de dit geen invloed heeft op de werking van de app. Ook houden we bij elke release rekening met de nieuwste ontwikkelingen en eisen van iOS en Android.
We snappen dat je graag wilt weten hoe onze klanten onze producten ervaren. Dit kan. Neem contact met ons op.
Er zijn verschillende BHV opleiders die trainingen aanbieden waarbij gebruik wordt gemaakt van de BHV app. Je kan hiervoor onder andere terecht bij Inprevo, G4S en Firecontrol. Zie onze partner pagina voor een overzicht van alle partners.