Veelgestelde vragen2024-11-21T16:18:06+01:00

Veelgestelde vragen

Typ je vraag in onderstaande balk of zoek op basis van een onderwerp.

Hoe garanderen jullie de goede werking van het systeem?2024-06-24T16:01:27+02:00

Bij StandBy Solutions staan we nooit stil. Ons team is continue bezig met de doorontwikkeling van de BHV app. Je kan dan ook regelmatig nieuwe updates betreft verbeteringen e.d. van ons verwachten. Uiteraard houden we bij elke release rekening met de nieuwste ontwikkelingen en eisen van iOS en Android.

Hoe geeft de webapplicatie inzicht in de aanwezigheid van BHV’ers?2024-06-24T14:25:06+02:00

Het systeem registreert de aan- en afwezigheid van hulpverleners en slaat dit op anonieme wijze op in de vorm van statistieken.

Hoe kan ik alarm slaan?2024-06-24T14:36:55+02:00

Je kan alarm slaan vanaf de BHV app, de webapplicatie, de web-app gebaseerde alarmcentrale en/of de alarmknoppen. De melding kan worden verstuurd naar de app, telefonie of e-mail. Het is bovendien mogelijk te alarmeren via een QR-code die gelinkt is aan een alarmnummer.

Hoe verloopt de implementatie?2024-07-08T12:25:18+02:00

Ons team begeleidt de gehele inbedrijfstelling van de BHV app in jouw organisatie. Van de import van gegevens tot aan het geven van trainingen en instructies. Wij nemen het uit handen.

Hoe waarborgt StandBy Solutions de veiligheid van mijn gegevens?2024-07-08T11:24:47+02:00

Wij zijn ISO27001 gecertificeerd en maken gebruik van verschillende systemen en procedures om de veiligheid van jouw gegevens te waarborgen. Voor meer informatie, check onze privacy policy of neem contact met ons op.

Hoe werken alarmscenario’s?2024-06-24T15:35:59+02:00

Elke noodsituatie is anders en de opvolging dus ook. Het aantal benodigde BHV’ers kan per scenario verschillen en soms zijn er BHV’ers nodig met specifieke kennis (denk aan EHBO). Zo zijn er nog veel meer punten waarmee rekening kan worden gehouden. Je kunt per calamiteit instellen welke en hoeveel BHV’ers je wilt alarmeren, op welke manier, met welke instructies en nog veel meer!

Daarnaast biedt de app ‘Opschalend Alarmeren’. Hiermee wordt eerst een kleine selectie van de BHV’ers gealarmeerd. Je kunt automatisch opschalen indien BHV’ers niet snel genoeg reageren of er te weinig opkomst is. Zo weet je zeker dat de juiste hulp jouw kant op komt.

Hoe werkt alarmeren via draadloze knoppen?2024-06-24T15:36:58+02:00

De draadloze alarmknoppen zijn locatiegebonden en worden gekoppeld aan een alarmscenario. Ze kunnen worden ingezet waar de reactiesnelheid van groot belang is en een smartphone niet voldoet, denk bijvoorbeeld aan agressie incidenten. Koppeling met de brandmeldcentrale is hier ook mogelijk.

Hoe werkt communicatie via de BHV app?2024-06-24T15:44:55+02:00

De BHV app biedt verschillende mogelijkheden om snel en eenvoudig te communiceren. De ingebouwde portofoon functie wordt het meest gebruikt. Deze functie biedt de mogelijkheid om handsfree te communiceren, wat goed van pas kan komen als je niet in de gelegenheid bent om je telefoon vast te houden (bijvoorbeeld tijdens het verlenen van eerste hulp).

Hoe wordt automatische aanwezigheid gedetecteerd?2024-07-08T11:28:06+02:00

De aanwezigheid van BHV’ers wordt automatisch gedetecteerd op basis van GPS. Zodra een gebruiker binnen de ingestelde straal van de locatie komt, registreert de app deze persoon als aanwezig. Zodra deze locatie verlaten wordt, zal de app deze persoon als afwezig registreren.

Ook binnen de muren van een gebouw kan de locatie van een BHV’er worden geregistreerd. GPS is hiervoor minder geschikt doordat gebouwen vaak meerdere verdiepingen hebben. Voor de exacte locatiebepaling wordt daarom gebruik gemaakt van andere systemen, zoals WiFi punten.

Is een training vereist om De BHV App in gebruik te kunnen nemen?2024-07-11T13:39:23+02:00

De BHV App is zeer gebruiksvriendelijk. Wanneer de app voor het eerst geïnstalleerd wordt, volgt er een korte instructie die de gebruikers wegwijs maakt en de benodigde instellingen naloopt. Daarnaast staat ons team StandBy om al je vragen te beantwoorden! Bezoek hiervoor onze contactpagina.

Is er internet nodig voor een alarmering?2024-06-24T15:50:33+02:00

De app werkt op WiFi of mobiel netwerk (4G, 5G). Je kunt ook gealarmeerd worden via telefoon of e-mail, mocht er geen internet beschikbaar zijn.

Kan het systeem worden geïntegreerd met overige systemen?2024-07-08T12:24:22+02:00

Ja, wij bieden veel integratiemogelijkheden. Ben je op zoek naar een specifieke koppeling? Neem contact met ons op voor meer informatie.

Kan ik alarmeren via een BMC en/of noodknoppen?2024-07-08T11:56:09+02:00

Deze mogelijkheden zijn er allebei. Ook de noodknoppen zelf kunnen gekoppeld worden aan de brandmeldcentrale. Bezoek onze functionaliteiten pagina of neem contact op voor meer informatie.

Kan ik de BHV app vrijblijvend proberen?2024-06-24T15:23:50+02:00

Ja, tijdens de proefperiode van 30 dagen kan je alle functionaliteiten van de BHV app gratis uitproberen.

Kan ik de brandmeldcentrale (BMC) koppelen aan de BHV app?2024-06-24T15:46:21+02:00

Ja, wij bieden de mogelijkheid om de BMC te koppelen aan de applicatie. Dit zorgt voor automatische meldingen op de BHV app.

Kan ik de details van een alarmering later terugzien?2024-07-08T11:41:00+02:00

Iedereen kan het verloop van een oude alarmering inzien, inclusief opkomst en reactietijden.

Kan ik gebruik maken van QR-code alarmering?2024-06-24T16:25:20+02:00

Ja, dit is zeker mogelijk. Dergelijke QR-codes zijn gekoppeld aan een noodnummer en kunnen gescand worden met je telefoon, waarna de alarmering wordt verstuurd en je in contact wordt gebracht met hulpverleners.

Kan ik met mijn Microsoft bedrijfsaccount inloggen?2024-06-24T16:21:07+02:00

Ja, met onze Single Sign-On (SSO) service kan er snel en eenvoudig worden ingelogd met je vertrouwde Microsoft bedrijfsaccount. Ook Multi-Factor Authenticatie (MFA) werkt hierbij. Bovendien kan onze SSO-service gecombineerd worden met onze synchronisatie service van Microsoft Entra ID (voorheen Microsoft Azure Active Directory).

Kan ik tijdens het alarmeren nog iets toevoegen aan het scenario?2024-07-11T12:23:18+02:00

Elk alarmscenario is vooraf ingesteld, maar op het moment zelf kun je altijd nog een boodschap of instructie toevoegen. Dit kan als tekstbericht of in de vorm van een audiobericht.

Kan mijn werkgever mij volgen?2024-07-08T11:14:23+02:00

Nee, dit is niet mogelijk. Er kan enkel geregistreerd worden of een gebruiker zich binnen de ingestelde geofence locatie bevindt. Zodra een gebruiker binnen de ingestelde straal van de locatie komt, registreert de app deze persoon als aanwezig. Zodra deze locatie verlaten wordt, zal de app deze persoon als afwezig registreren.

Krijg ik een melding bij over- of onderbezetting?2024-06-24T16:14:14+02:00

Beheerders kunnen via de webapplicatie de ‘aanwezigheidsbewaking’  naar wens instellen (denk aan het aantal gewenste BHV’ers per dagdeel). Het systeem zal op basis van de ingestelde gegevens mogelijke tekorten identificeren en melden.

Kunnen specifieke personen, zoals crisismanagers, worden gealarmeerd?2024-06-24T15:27:41+02:00

Per alarmscenario is het ook mogelijk om specifieke personen te alarmeren, denk aan crisismanagers of CMT-leden, zelfs wanneer zij niet op locatie zijn. Zo kunnen zij de alarmering live volgen en meeluisteren via de portofoon functie. 

Voldoen de diensten van StandBy Solutions aan de AVG?2024-07-08T11:32:25+02:00

Ja, alle diensten van StandBy Solutions voldoen aan de AVG en wij gaan te allen tijde zorgvuldig met je persoonsgegevens om. Wil je hier meer over weten? Check onze privacy policy of neem contact met ons op.

Waar kunnen BHV trainingen gevolgd worden die gebruik maken van de BHV app?2024-07-08T10:26:16+02:00

Er zijn verschillende BHV-opleiders die trainingen aanbieden waarbij gebruik wordt gemaakt van de BHV app. Je kan hiervoor onder andere terecht bij Inprevo, G4S en Firecontrol. Zie onze partner pagina voor een overzicht van al onze partners.

Waar wordt De BHV App gehost / bevinden de servers van De BHV App zich?2024-07-11T14:41:16+02:00

StandBy Solutions gebruikt de servers en opslag van Amazon Web Services voor zowel productie als backups. AWS is een toonaangevende cloud service provider en biedt robuuste beveiligingsmaatregelen, zoals fysieke beveiliging van datacenters, netwerkbeveiliging en encryptie van gegevens.

Als het aankomt op de geografische locatie, blijven de servers en opslag binnen de Europese Unie. Dit betekent dat de data onderhevig is aan EU-privacywetgeving, zoals de GDPR.

Wat als er geen/onvoldoende BHV’ers hebben aangegeven te komen helpen?2024-07-11T12:33:53+02:00

De BHV App maakt gebruik van ‘Opschalend Alarmeren’. Hiermee wordt eerst een kleine selectie van de BHV’ers gealarmeerd. Je kunt automatisch opschalen indien BHV’ers niet snel genoeg reageren of er te weinig opkomst is.

Bovendien kunnen de aanwezigheidsaantallen op elk moment van de dag na worden gegaan met de bezoekersregistratie. Zo kan er preventief gehandeld worden om onderbezetting te voorkomen.

Dankzij deze functionaliteiten weet je zeker dat er genoeg hulp jouw kant op komt! Benieuwd naar al onze aanvullende functionaliteiten? Bezoek dan de functionaliteiten pagina.

Wat gebeurt er bij alarmmeldingen als mijn telefoon op stil staat?2024-06-24T15:42:20+02:00

Afhankelijk van de prioriteit van de alarmering wordt stilstand doorbroken. De prioriteit van de alarmmelding wordt bepaald op basis van het gekozen alarmscenario (brand, ontruiming, ongeval, test, etc.). De stilstand wordt zowel op iOS als op Android doorbroken. Tevens kan je zelf bepalen welk geluid bij de alarmering wordt afgespeeld (en of gebruikers een eigen geluid mogen kiezen).

Wat is de implementatie tijd?2024-06-24T14:38:49+02:00

De gemiddelde tijd voor de uitrol is ongeveer een week. Dit is echter afhankelijk van de grootte van de organisatie en de gewenste functionaliteiten.

Wat kan ik met de webapplicatie?2024-06-24T15:21:59+02:00

Het systeem bestaat uit de BHV app en de webapplicatie, waarvan de laatste toegang geeft tot alle beheertools. Je kan vanuit deze omgeving alarmscenario’s aanmaken en je profiel en de verschillende rollen en locaties beheren. Ook krijg je inzicht in de veiligheid van jouw organisatie met behulp van rapportages en statistieken.

Wat kost het en waar bestaat dit bedrag uit?2024-07-08T12:27:27+02:00

De kosten bestaan uit een jaarlijkse systeemlicentie en een maandelijkse gebruikerslicentie. Wij zijn echter wel van mening dat je niet hoeft te betalen voor functionaliteiten die je niet gebruikt. Daarom werken wij niet met standaard prijzen. In plaats daarvan richten wij ons op de specifieke wensen en behoeftes van iedere klant. Benieuwd naar wat het jou kost? Bereken nu jouw prijs.

Werkt de app in het buitenland?2024-06-24T15:24:48+02:00

Ja, de BHV app kan wereldwijd gebruikt worden. Daarnaast is de app ook beschikbaar in het Engels.

Werkt De BHV App op alle telefoons?2024-07-08T11:49:53+02:00

De BHV App van StandBy Solutions werkt op de meeste Android- en iOS-toestellen. Er moet wel worden voldaan aan enkele minimale vereisten voor het besturingssysteem. Onze medewerkers vertellen je daar graag meer over. Bezoek hier onze contactpagina.

Zijn er referenties?2024-06-24T16:02:36+02:00

We snappen dat je graag wilt weten hoe klanten onze producten ervaren. Neem een kijkje bij onze succesverhalen of neem contact met ons op.

Zijn jullie bereikbaar voor technische ondersteuning?2024-06-24T15:59:04+02:00

De BHV app is zo gebruiksvriendelijk mogelijk ingesteld. Hierdoor kan elke gebruiker direct zelfstandig aan de slag. Mochten er toch nog vragen zijn, dan staat ons support team elke werkdag voor u klaar tussen 09.00 en 17.00u. Onze support afdeling is bereikbaar per telefoon, in-app chat en e-mail.

Neem contact op met support.

Andere vragen?

Neem eenvoudig contact met ons op via onderstaande knop.

Contact opnemen
Inzicht hoeveel BHV'ers
Go to Top