Indoor Positiebepaling met de BHV App

Indoor positiebepaling is van onschatbare waarde voor zowel bedrijfshulpverlening (BHV) als de organisatie als geheel. In noodsituaties binnen een gebouw is het cruciaal om snel en nauwkeurig te weten waar medewerkers zich bevinden. Dit zorgt voor een effectieve BHV-respons en draagt bij aan de veiligheid en het welzijn van alle betrokkenen. 

Het maakt een snelle coördinatie mogelijk, optimaliseert de inzet van BHV-teams en middelen, en minimaliseert de blootstelling aan risico’s. Kortom, indoor positiebepaling is een onmisbaar instrument om de veiligheid van medewerkers te waarborgen en om noodsituaties binnen de organisatie efficiënt het hoofd te bieden.

De-BHV-app-aanwezigheid

Wat is Indoor Positiebepaling?

Indoor positiebepaling is het proces van het bepalen van de exacte locatie van een persoon binnen een gebouw met behulp van technologie. Deze informatie is van onschatbare waarde in noodsituaties, omdat het de hulpverleners in staat stelt om snel naar de juiste locatie te gaan en hulp te bieden.

Door de indoor positiebepaling kan je alarmeren op basis van verdieping, vleugel, ruimte en meer. Dit zorgt voor:

  • Direct de dichtstbijzijnde BHV’er bij het incident wordt gealarmeerd
  • Opschalend alarmeren op basis van locatie
  • Geen investering in portofoons of piepers
Automatische- Aanwezigheidsdetectie-de-bhvapp

De BHV app met indoor positiebepaling

In noodsituaties telt elke seconde. Daarom hebben we onze BHV App met Indoor Positiebepaling ontwikkeld, zodat uw bedrijfshulpverlening sneller en efficiënter kan reageren, zelfs binnen grote gebouwen.

De BHV app gebruikt alle beschikbare moderne technologieën op smartphones om indoor positiebepaling mogelijk te maken. Afhankelijk van de werklocatie en het gewenste detailniveau van locatiebepaling kan de BHV app automatisch de juiste technologie inzetten om de beste indoor locatiebepaling mogelijk te maken. Een kantoor of werkplek met een standaard (bedrijfs) WiFi netwerk is al voldoende om gebruikers indoor te kunnen detecteren, bijvoorbeeld per verdieping, zone of vleugel van een kantoorgebouw of andere werklocatie. Voor klanten die nog preciezer willen weten waar BHV’ers op de werkplek beschikbaar zijn, biedt de BHV app de mogelijkheid om met Bluetooth technologie tot op groter detailniveau onderscheid te maken in de indoor locatie van gebruikers. Bij de BHV app van StandBy Solutions sluit de gebruikte indoor detectie technologie aan op uw werkplek en hoeft u zich hier geen zorgen over te maken.

Nauwkeurige Lokalisatie

In noodsituaties binnen een gebouw is het essentieel om de locatie van medewerkers te kennen en vooral van jouw BHV’ers. Indoor positiebepaling biedt deze nauwkeurigheid, waardoor hulpverleners snel ter plaatse kunnen zijn.

Efficiënte Coördinatie

Het stelt BHV-teams in staat om snel te coördineren en te reageren op noodsituaties, omdat ze worden gealarmeerd als zij de dichtstbijzijnde BHV’er zijn.

Veiligheid van medewerkers

Het draagt bij aan de algehele veiligheid en het welzijn van medewerkers, omdat ze snel geholpen kunnen worden in geval van nood vanwege het alarmeren van de dichtstbijzijnde BHV’er.

Wil je meer weten over de BHV app?

Benieuwd naar hoe onze indoor positiebepaling met de BHV App jouw bedrijf en medewerkers veiliger kan maken? Ontdek het in onze uitgebreide brochure! Klik hier om de brochure te downloaden en leer meer over onze innovatieve oplossingen voor een hoger niveau van veiligheid en efficiëntie. Samen kunnen we de veiligheid verbeteren.

Download brochure
dashboard-aanwezig-de-bhvapp